星期日, 3月 25, 2007

真的眼淚(另加拍案驚奇)

選舉是假的,眼淚是真的。

否則,這場戲也就未免編得太爛,在大家都心知肚明贏硬的前提下,還要來弄幾滴鰐魚淚,豈不矯情得有如劇場之異化效果,明拆自己的一台戲?

所以,我相信眼淚是真的。百感交集來自委屈。委屈源自官威不可拂逆,明明坐定笠六,偏跑出這麼個粉紅袋巾來陪跑,既有了陪跑,假戲真做也就真的要落場跑兩跑了。雖然一樣是無驚無險,但也迫著要擠起一臉肌肉來做做公開/關騒,稍稍放下身段。但四十年的官威又如何話放就放,而且出於那麼的不情不願之下,所以,看倌們應還記得首場答辯大會的長嗟短嘆與黑面吧。

殖民地高官(延續至今),歷來自命菁英中之菁英、驕子中的驕子,又豈容向一眾販夫走卒低聲討教。當年葉劉一句︰葉局長冇呃你,放長雙眼喇……也是同一個模子倒出來的。如此官威「無端」受挫,怎不百感交集、熱淚凝眶?

只一個必輸的袋巾,已足以令曾營在穩操勝券的「獲勝」後,七情上面得有如贏了一場生死硬仗,這就是香港既得權力/利益團體的水平,以及反證民主政制的迫切性。

電視上最汗毛聳立的畫面是領呔大王情深緊擁曾煲呔,啊,彷彿排除萬難、劫後重逢的好兄弟,差在未唱︰你這剎那在何方,我有說話未曾講……

言歸正傳,曾政府在實際的層面,如何做好呢份工呢?前幾天有深水埗街坊,擺了四十年的報紙檔忽然被食環署指為阻街,最初還意圖沒收檔主的貨物。整條街上報紙檔多的是,為何選擇性執法?為何處理的手法忽然變得強硬?看片吧﹗

食環署夜擾深水埗重建區報紙檔

今天的傳媒只會做安全而多汁的故仔(例如天天徐步高),依賴傳媒,不如自己發聲﹗

後記

智良 的留言,竟像預言︰「其實在許多「界别」和「圈子」都一樣,衰老而年紀未必很老的人停在「前面」、「上面」,「得」左係度,後面的人怎也湧不上前,只好繼續擁戴的樣子,真是沉悶。於是,好似小小事就很驚歎、好似好新鮮的大事。

是晚電視特輯,拍案驚奇如下︰
1. 曾連任後第一時間落區答謝市民。撞鬼,答咩謝?假戲真做做到好似真係民選咁。
2. 曾謂自己經過了選舉的洗禮,就有某些改變。洗咩禮?人哋連戰個啲就叫經過洗禮。由機關算盡、勝券穩操的「機制」所產生,洗什麼禮?
3. 原來洗禮就係指︰
第一次派傳單、第一次叫咪、第一次洗樓。好似好巴閉。我就想起當年的廣告,小男孩去買雙層芝司巨無霸、洋蔥芝司夾青瓜︰我大個仔,自己叫架﹗---亦即反證其身段有多高、距離有多遠。
4. 被問及過程中有什麼改變,曾坦誠道︰最初都真係有啲驚,驚自己做唔黎,如果派傳單俾人,人哋唔肯要,咁點算哩?情人節個日,如果送花俾人,
人哋唔肯要,咁點算哩?要放下身段,真係唔係咁容易。我早上寫下上面的文字,寫到他放不下身段時,尚且是從理念出發,認為他接受不了異議和挑戰之類,沒想到,是高估了他。
5. 曾落區對市民的承諾︰如果連任,會在某屋村裝番部升降機,好似仲有某處會加建泳池。係囉,佢份工就係「我要切好呢粒
蔥」既層次囉。如果零零碎碎既民生要求都要去到CE既層面先可以解決,咁請問佢下面啲人係度做乜?

325的今天,令我錯覺以為住係天神村。

12 則留言:

匿名 說...

再多的眼淚哪,也掩不死那些人呀

眼淚流了,泥土都長不出希望的花朵,

匿名 說...

從電視直播看到曾生眼泛淚光既表情,我徹底覺得呢個人無得救!~ 我原本希望有人挑戰下佢,等佢唔多唔少(少少都好)都思考下佢要改善既地方,點知,呢個表情已明明白白咁顯示左佢整個心思都只繫於佢個人榮辱之上!~ 我真係覺得自己太天真,我根本唔應該對佢有丁點奢望!~

匿名 說...

煲呔和金利來的情深擁抱,同樣令我起雞皮。

匿名 說...

如果把拍案驚奇的橋段拍作廣告,一絕﹗不過恐怕下一年的青年唔識笑.

Gelming 說...

沒有各大傳媒機構、政客/棍、有些飽學之士、利益集團、「民眾」等等,又怎會成就了這次「民主」里程碑呢﹖唉﹗

匿名 說...

好贊成你就曾先生眼淚真誠度的分析...... 我估佢真係覺得'委屈'囉。

曾先生真係好怕有人出嚟搞局。左派耳語, 老懞董第一個任期的顧問曾諗過出嚟選, 搞吓氣氛, 阿曾生即刻派人溝通, 明言唔好搞嘢啦, 阿爺已做咗決定云云......

我諗曾先梗係好羨慕當年董生, 乜都唔駛搞都有得連任.....

匿名 說...

最難頂果處就係咩咩「放下身段」。sir曾真係識唔識中文架,定係俾邊個邊個前港英師爺點。大佬啊,做戲都寫好d台辭啦唔該。家下係出來「謝票」喔,啊「打工仔」居然以高高在在既資態,係處同d下面既「老闆」講「放下身段」。今次真係唔知係sir曾俾人「線」,定係臨時爆肚,盡訴心中情,將「放下身段」既屈辱爆響口囉。

熊一豆 說...

各位,我覺得今次最慘係,公民黨等人始終係幼嫩,亦冇政治智慧,結果反而蝕俾曾權政府。梁大狀口口聲聲話參選目的是暴露小圈子選舉的荒謬,但現在出來的結果反而為曾"貼金",令一些市民感得好像有"民主"。唉。本來已不認同小圈子選舉的人,本來就知道,要爭取的是看不到固中荒謬的人,但現在適得其反。

Tale,真係慘,差唔多個個字都要用"引號"。我覺得,佢都已經唔係Freudian slip,簡直就係擁抱"坦白"﹗

匿名 說...

>今天的傳媒只會做安全而多汁的故仔(例如天天徐步高)

今天開始終於有些有意思的東西看了. 例如, 語調形同恐怖份子的亞瑟王.

可惜這該不會有 archive看了... 想看看他們兩個頭頂著火的樣子.

LEE CL 說...

曾/梁的水平,大家心裡有數也不是離譜。曾先生「當選」翌日我沒有留意新聞,只是在火車上看到曾生那一個團隊,個個省目西裝,宣佈一刻全部起哄叫囂的那種咬牙切齒的意態,真的很心寒,原來有很多人附庸權勢就是這種要出口氣的忌恨心態。
如果真是有所謂「公務員黨」就大概是這羣不多不少的人吧。他們真是當會場外的所有市民是另外一種層次的人,他們自己是與别不同、為人付出特多的吧。

匿名 說...

同意智良, 那群人盡顯"香港仔"性格
令人心寒

佢係香港家書果篇野

講"俾市民一個拒絕自己既機會"



佢成段香港家書個包裝都講走近群眾,

但係實質內容係講佢自己既精英心態不變,

真係.........厚顏無恥

熊一豆 說...

即使過了一個星期,我聽到那封香港家書,還是無法不O晒嘴地汗毛直豎。說來說去,就是覺得自己願意講嘢時俾人叮、願意冒俾人拒絕的險(一句到尾,佢一直且唯一的憂患就係驚冇面),就已經好偉大(好民主),完全的不違言這已是皇恩浩蕩---老實說,我對於這種毫不掩飾的主子/奴才思維,是愕了一然的。但當然,底下也永遠有"相拗唔好口"的蟻民,感動於"紓尊降貴 ",這才是關鍵。

智良,你提起「公務員黨」,我就想起張健忠臨別秋波的回憶錄,謂尤德教曉了他寬容,因為他打錯電話入阿sir房叫外賣,阿sir冇鬧佢。

死未﹗